در خرید اینترنتی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

نکات مهم در خرید اینترنتی
خرید اینترنتی، نوعی خرید است که از طریق فروشگاه‌ های اینترنتی انجام می‌ شود. فروشگاه ‌های موفق اینترنتی معمولاً ابتدا باید اعتماد مشتری را جذب خود نمایند تا به موفقیت دست بیابند. بهترین قیمت همراه با کیفیت عرضه باید واقعی باشد، زیرا مشتریان در فضای مجازی به راحتی هر فروشگاهی را با دیگران مقایسه می ‌کنند و تا به آن اطمینان نکنند دست به خرید نمی‌ زنند.
 
در این نوع فروشگاه ها که بعد از به وجود آمدن اینترنت پا به عرصه وجود گذاشتند، فروشنده لیست و مشخصات کالاهای خود را در سایت قرار می‌ دهد و خریدار پس از مراجعه به این سایت و مطالعه مشخصات و ویژگی ‌های کالا، نسبت به ثبت سفارش خرید از فروشگاه اقدام می‌ کند. این سفارش ‌ها پس از بررسی و تأیید نهایی توسط مسئولان سایت با توجه به نوع کالا و حجم و وزن آن توسط پیک موتوری، پست یا باربری به آدرس سفارش ‌دهنده ارسال می‌ شود و وجه کالا به روش‌ های مختلف قابل پرداخت می ‌باشد. همه افراد باید از نکات مهم در خرید اینترنتی آگاه باشند و آن ها را رعایت کنند. در این مطلب نکاتی برای یک خرید امن در اینترنت را برای شما آماده کرده ایم.
نکات کلیدی مهم در خرید اینترنتی که باید در نظر داشته باشید
در نظر گرفتن نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی
اولین و مهم ترین نکته ای که باید از سایت مرجع مشاهده نمایید، نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی است که به این صورت می توانید به سایت فروشنده اعتماد کنید. زیرا این نماد از طریق سازمانی به نام توسعه تجارت الکترونیکی به سایت های فروشنده به عنوان تاییدیه ای داده می شود که این نماد چیزی بیشتر به عنوان صلاحیت فروشنده داده می شود و هر سال باید تمدید شود. به همین خاطر در اولین اقدام باید به انتهای سایت فروشنده مراجعه نمایید و در صورت مشاهده این نماد، می توانید با خیالی راحت اقدام به خرید اینترنتی نمایید
. گارانتی تعویض محصول
دومین عامل مهم در خرید کردن اینترنتی متعلق به گارانتی تعویض محصول می باشد زیرا ممکن است محصول قبل از آن که به دست شما برسد، آسیب دیده باشد و نتوانید کاری با آن انجام دهید. بنابراین اگر محصولی که خریداری نموده اید، گارانتی تعویض داشته باشد می توانید با فروشنده هماهنگی نمایید و محصول ناسالم را تعویض نمایید. از
 
سعی کنید از روش پرداخت درب منزل استفاده کنید
به طور کلی توصیه می شود در صورت امکان، محصولات مورد نیازتان را به صورت تحویل در درب منزل سفارش دهید که در این صورت می توانید به سادگی یک تماس، محصول مورد نظرتان را سفارش دهید و در هنگام تحویل، آن را کامل چک کنید و سپس هزینه را مامور پست بدهید، اگر هم مشکلی داشت می توانید محصول را برگشت دهید و مجددا برای شما ارسال شود.
 
از سایت های معتبر و معروف خرید کنید
یکی دیگر از نکات مهم در خرید اینترنتی، این می باشد که باید از سایت های فروشنده شناخته شده خرید نمایید، زیرا خرید از سایت هایی که قابل اعتماد نمی باشند می تواند آسیب مالی فراوانی را در اثر هک شدن اطلاعات کارت بانکی تان توسط افراد سود جو، به شما وارد سازد.
 
از ثبت شدن خرید و واریز وجه اسکرین شات بگیرید
گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است پس از خرید اینترنتی محصولات خواسته شده، به صورت اشتباه و متفاوت به دست شما برسد و اولین کاری که خواهید کرد این است که با سایت فروشنده تماس حاصل می فرمایید و موضوع را گزارش می دهید که شما با وجود اسکرین شات گرفته شده می توانید خرید خود را اعلام کنید تا مشکل برطرف شود.
 
از رمز دوم و شماره کارت بانکی تان مراقبت کنید
توجه داشته باشید که در هیچ صورت نباید رمز دوم و شماره کارت خود را به افراد ناشناس و یا حتی ایمیل های مزاحم ارسال نمایید. شما تنها در صورتی رمز دوم و شماره خود را می توانید وارد کنید که وارد سایت پرداخت هزینه شوید و پس از مطلع شدن از پیشوند Https در URL آن، اطلاعات را وارد کنید. در غیر این صورت ممکن است حساب بانکی شما توسط افراد کلاهبردار خالی شود.
 
فعال کردن رمز یک بار مصرف یا پویا
به یاد داشته باشید که قبل از انجام خرید اینترنتی، برای امنیت بیشتر حتما اقدام به فعال سازی رمز یک بار مصرف یا همان رمز پویا کنید.
 
به غیر از نکات و راه های ذکر شده،  اقدامات مختلف دیگری برای شناسایی صحت و سلامت سایتی که قصد دارید از آن محصولاتی را خریداری نمایید وجود دارد که باید به آن ها بسیار دقت کنید. اغلب پرداخت در این فروشگاه‌ های اینترنتی به وسیله ابزارهای پرداخت الکترونیک قابل انجام است. کارت‌ های پرداخت الکترونیک، چه به صورت مجازی و چه به صورت فیزیکی اغلب قابل استفاده در چنین محیط هایی هستند.
 
البته فروشگاه های اینترنتی محلی معمولاً قابلیت تحویل پول در هنگام دریافت کالا را نیز دارند، ولی در خرید اینترنتی جهانی معمولاً چنین امکانی فراهم نیست، پس بهتر است قبل از اقدام به هر کاری ابتدا راجب آن روش اطلاعات لازم را کسب نمایید سپس اقدام به انجام دادن آن کنید. ممنون از این که تا انتهای مطلب همراه ما بودید
امروزه برای همه کاملا اشکار است که باتوجه به افزایش قیمت ها و همچنین تورم ایجاد شده در کشور برای خرید بهتر حتما باید اطلاعات خود را در زمینه کالای مربوطه افزایش دهد.خوشبحتانه امروزه وبلاگ های زیادی در فضای اینترنت شکل گرفته اند که مطالب مفید در زمینه های مختلف به افراد میدهند.ما در این مقاله ،مقاله ای درباره مقالات کاربردی فرش از سایت ویرگول برای نمونه اورده ایم. با ما تا پایان همراه باشد.
فرش کی اشیان همواره اموزش مفید و کاربردی را سرلوحه بخش وبلاگ سایت خود قرارداده است و تمام سعی خود را کرده تا مخاطبان خود را از نظر شناخت فرش ماشینی راهنمایی کند .این سایت تاکنون شانزده مقاله مفید و کاربردی در سایت خود منتشر کرده است.این سایت هرهفته نیز با انتشار یک مقاله مفید وکاربردی سعی دارد محتوای خود رابه روز نمایید.درادامه مقاله" معرفی شش مقاله منتشر شده درسایت فرش کی اشیان" قصد داریم تا به معرفی شش مقاله دیگر انتشار یافته در این سایت بپردازیم لطفا با ما همراه باشید.
 
1:ناگفته‌هایی از فرش افشان! چیزهایی که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید
 
تازگی‌ها اگر به دیزاین‌ خانه‌هایی که طراحان چیدمان آن‌ها را انجام داده‌اند دقت کنید، متوجه می‌شوید که پای ثابت همه‌ی طراحی‌هایشان فرش افشان است. شاید به خاطر طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد، این گزینه بهترین انتخاب برای خانه‌های امروزی باشد. افراد زیادی آن را دوست دارند؛ با این حال، هر کسی سلیقه‌ای دارد و خیلی از افراد نیز طرفدار فرش‌های دارای لچک و ترنج‌اند. اگر به دنبال خرید اینترنتی فرش افشان هستید، پس در دسته اول قرار می‌گیرید. قبل از اینکه دست به خرید بزنید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را به صورت کامل بخوانید. فرش ماشینی کاشان طرح افشان ناگفته‌هایی دارد که بهتر است با توجه به آن‌ها برای خرید اقدام کنید.
 
این متن مقدمه مقاله فوق بود .در ادامه این مقاله ابتدا به تعریف فرش افشان پرداخته شده است سپس در مورد انواع فرش افشان صحبت شده است در ادامه این مقاله شما میتوانید درباره دکوراسیون های مناسب این فرش مطالعه کنیددر اخر نیز با تبادل نظر در باره قیمت فرش فشان مقاله به پایان میرسد.
 
2:چند نکته که شماباید درباره ویژگی های فرش ماشینی کاشان بدانید
 
کاشان شهری است که در حمله مغولان به ایران کاملا نابود شد اما مثل ققنوسی از خاکستر خود دوباره متولد شد و به همت مردمان سخت‌کوش و خونگرم خود جانی تازه یافت. هنر همیشه با این مردم همنشین بوده و در فرش کاشان به خوبی می‌توان زیبایی، هنر و صنعت را به صورت همزمان مشاهده کرد. ویژگی فرش کاشان که آن را از سایر رقبا متمایر می‌کند بسیار است در این مطلب سعی می‌کنیم به برخی از برجسته‌ترین نکات اشاره کنیم.
 
متن بالا مقدمه این مقاله در سایت فرش کی اشیان است.در ادامه این مقاله ابتدا درباره فرش بافی در کاشان صحبت میشود سپس به بیان ویژگی های رنگبندی در فرش کاشان میپردازد.در ادامه این مقاله نکاتی درباره فرش ماشینی باکیفیت و همچنین راه های خرید فرش ماشینی بیان میشود.
 
3:فاکتورهای موثر در تعیین قیمت انواع فرش ماشینی چیست؟
 
همواره با فرش‌هایی شبیه به هم، با قیمت‌های متفاوت مواجه می‌‍شویم و بدون اینکه درباره پارامترهای مؤثر در قیمت گذاری فرش چیزی بدانیم، فروشنده‌ها را محکوم به گران‌فروشی می‌کنیم. در این که، نظارت درستی بر قیمت گذاری فرش ماشینی توسط فروشنده‌ها نیست، شکی وجود ندارد. ولی باور کنید، همیشه پای گران‌فروشی در میان نیست. ما در این مقاله تلاش می‌کنیم شما را با تمام فاکتورهای تأثیرگذار در قیمت فرش آشنا کنیم. در انتهای مقاله شما قادر خواهید بود به حق درباره قیمت انواع فرش ماشینی به قضاوت بنشینید و متوجه شوید که آیا تفاوت قیمت ناشی از گران‌فروشی است یا خیر. متوجه شوید که چرا قیمت فرش ماشینی 12 متری 1200 شانه با یک طرح در دو فروشگاه جداگانه قیمت‌های متفاوتی دارد. به تبع می‌توانید درباره هر نوع فرشی قضاوت کنید. مثلاً قیمت فرش 12 متری 700 شانه. پس با ما همراه باشید. این مقاله می‌تواند به عنوان راهنمای خرید فرش ماشینی کاشان در نظر گرفته شود و در خرید به شما کمک شایانی بکند.
 
یکی از مقالات بسیار مفید مجموعه فرش کی اشیان کاشان مقاله ای با عنوان فوق است.
 
این مقاله که مقدمه ان را در بالا مشاهده میکنید بیشتر درباره فاکتورهای موثر در قیمت گذاری فرش ماشینی صحبت میکند
 
فاکتور های موثر در تعیین قیمت فرش از نظر این سایت عبارت اند از :تراکم و شانه،رنگ،طرح،اندازه و نحوه خرید است.در این مقاله درباره هر یک از موضوعات به موثر در قیمت فرش ماشینی به طور کامل بحث شده است.
 
4:خرید فرش ماشینی کاشان بهتره یامشهد؟
 
رش در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای دارد و به جرات می‌توان گفت حداقل یک تخته فرش در خانه هر ایرانی یافت می‌شود. شهرهای کاشان و مشهد تاریخی طولانی در صنعت فرش کشور دارند و به همین دلیل انتخاب اینکه کدامیک برای شما مناسب‌تر است کمی دشوار به نظر می‌رسد. اگر قصد تهیه فرش ماشینی دارید، خرید فرش ماشینی کاشان به دلیل اینکه نخستین شهری در ایران است که فرش ماشینی در آن تولید شده و در حال حاضر چندین شرکت صنعتی تخصصی در این شهر مشغول بافت فرش‌های مدرن با بهترین دستگاه‌ها هستند، انتخاب مناسب‌تری به نظر می‌رسد. با این وجود برای اینکه تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید و با شناخت کامل انتخاب کنید، در این مطلب به مقایسه صنعت فرش کاشان و مشهد می‌پردازیم.
 
شهر کاشان ومشهد دوقطب اصلی درتولید فرش ماشینی هستند.در این مقاله به مقایسه محصولات تولیدی این دو شهرستان به عنوان قطب های تولید فرش ماشینی پرداخته میشود.
 
5:پنج توصیه برای خرید فرش ماشینی
 
فرش ماشینی انواع و اقسام مختلفی دارد که تصمیم گیری برای خرید را دشوار می‌کند. اگر می‌خواهید فرشی بخرید که بتوانید برای سال‌ها از آن استفاده کنید و پس از مدتی متوجه تقلبی بودن آن نشوید باید با دقت انتخاب کرده و با چشم باز خرید خود را انجام دهید. در این مطلب 5 توصیه برای خرید فرش ماشینی برای شما داریم که کمک می‌کند فرش‌های تقلبی و کارکرده نخرید، همراه ما باشید.
 
استفاده از توصیه های افراد با تجربه همواره در خرید کالاهای گران به کمک خریداران امده است.در مقاله که در سایت فرش کی اشیان اورده شده پنج توصیه مفید اورده شده که میتواند شمارا در خرید فرش ماشینی راهنمایی کند.
 
6:انواع فرش های ماشینی جدید کدامند ؟هرکدام برای چه دکوراسیونی مناسب هستند؟؟
 
فرش ایرانی شهرت جهانی دارد و برای قرن‌های یکی از مهم‌ترین اجزاء دکوراسیون داخلی منزل بوده است. فرش‌های سنتی، انواع گلیم، ماشینی، دستباف، پشمی یا ابریشمی فرقی نمی‌کند همگی جایگاه خاص خود را در دکوراسیون منازل دارند. در حال حاضر انواع فرش‌های جدید به بازار آمدند که کار انتخاب و تصمیم گیری را دشوار می‌سازند، حقیقتا کدامیک از این فرش‌های برای دکوراسیون مدرن ایرانی مناسب هستند. در این مطلب بیشتر به این موضوع می‌پردازیم
 
در این مقاله که مقدمه ان دربالا اورده شده است بیشتر درباره فرش های جدید که ردبازار در حال رشد هستند صحبت شده است.این مقاله سعی دارد تا شمارا با دکوراسیون های متناسب با فرش های مدرن و کلاسیک اشنا کند.
 
در بالا ما شش مقاله کاربردی که رد سایت فرش کی اشیان انتشار یافته بود را برای شما معرفی کردیم.مطمنا انتخاب صحیح بدون اگاهی کامل و کسب اطلاعات کافی میسر نیست.توصیه میشود که قبل از خرید فرش ماشینی که کالایی گران وتاثیر گذار در دکوراسیون منزل شما است حتما از مقالات سایت های مرتبط استفاده کرده و اطلاعات خود را دراین زمینه به روز نمایید
از این نوع مقالات بسیار زیاد در سایت هایی مانند مدیوم و بلاگ های فارسی وجود دارد که هم وطنان میتوانند از ان استفاده کنند.