فضای نوظهور مجازی امروزه به جز لاینفک همه جنبه های زندگی ایرانیان تبدیل شده است این فضا امروزه جای بسیاری از فعالیت های ایزانسان زاگزفته است به عنوان مثال در حوزه های فرهنگ و فعالیت مانند کتابخوانی ،امروزه کتاب ها اکثرا به صورت کتاب های الکترونیکی توزیع میشوند  ویا در زمینه های اموزش و پرورش درسی مانند ریاضی که در قدیم اصرار به حضوری برگذار شدن ان بود امروزه اموزش ریاضی به صورت انلاین هم برگذار میشود

فضای مجازی بسیار در زندگی ایرانیان نفوذ کرده است این فضا به طور کلی سبک زندگی ایرانیان را تغییر داد به عنوان مثال سبک خرید یارانیان نسبت به گذشته بسیار تغییر پیدا کرد .مردم کشور ایران در زمان گذشت خرید های خود را به روش های سنتی انجام میدادند به این صورت که انها باحضور در فروشگاه های فیزیکی نسبت به خرید اقدام میکردند انها به دلیل اطلاعات کم و زیق وقت معمولا دچار ضررمیشدند در این نوع خرید معمولا تنوع پایین کیفیت نامعلوم بود

با گسترش فضای مجازی مردم ایران به سمت فضای مجازی سوق داده شدند انها حالا میتوانستند با سیو وقت خود خرید خودرا درخانه انجام دهند و همچنین در این شیوع خرید دارای تنوع بود د راین شیوه خرید دیگر مردم نسبت به کالا بی اطلاع نبودند انها حالا دیگر به طورکامل به وسیله وبلاگ های سایت ها از شرایط خرید و نوع کالا های مصرفی اطلاعات کامل داشتند

این شرایط کم کم شرکت های تولیدی را وادار کرد تا به سمت ایجاد فروشگاه های اینترنتی بروند ما دراینجا به عنوان مثال برای روشن شدن مفهوم فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی را مثال میزنیم

نگاه مثبت شرکت های تولیدی به فضای مجازی

شرکت های تولید خصوصی مانند شرکت های تولیدی فرش ماشینی رویکرد مثبت نسبت به این فضا نشان دادند انها سریع در شبکه های اجتماعی صفحات خودرا دایر کردند و به طراحی وب سایت روی اوردند

انها برای موفقی در این فضا گام های مثبتی برداشتند که در زیر به ان اشاره میکنیم

گام اول: شناخت مخاطب

در گام اول شرکت های تولید فرش ماشینی بهشناخت مخاطب پرداختند انها دنبال این بئدند تا دغدغه های اصلی این گروه از افراد را شناسایی کنند انها دنبال گروه سنی ،خلقیات و کلا تعیین پرسونا مناسب برای مشتریان خود بودند

تولیدد محتوای مفید

بعد ازشناخت پرسونا مخاطب و نیاز های کاربردی ان این واحد ها شروع به تولید محتوای مفید کردند به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان باتولیدمحتوای کاریدی با عنوان های مراحل تولید فرش ماشینی چگونه است ،تراکم و شانه در فرش ماشینی چیست، ویژگی های خرید فرش ماشینی کاشان به کمک مخاطبان امده و مخاطبان را در خرید فرش ۷۰۰شانه کاشان و خرید فرش ۱۲۰۰شانه کاشان یاری میکنند

توزیع محتوا تولید شده

مرحله بعدی مرحله توزیع محتوا بود حالا انها محتوا خود را که براساس نیاز مخاطب و پرشونا مخاطب تولید کرده بودند باید در فضای مجازی پخش میکردند بنابراین اینها شروع به پخش محتواها در پلتفرم هاب مختلف شدند انها محتوای خود را در لینکداین تامبلر فبسبوک و توییتر و بلاگر ، اینتاگرام و تلگرام گذاشتند تا مخاطبان به ان دسرسی داشته باشند

سایت هدف اصلی

هدف اصلی تمام فروشگاه های محازی بالا اوردن سایت خود از طریق بک لبنک هایی است که از این بستر ها میگیریند انها به وسیله این لینک ها به روش اس ای او کلاه سفید سعی دارند تا سایت خودرا به صفحات اول گوگل برسانند