x تبلیغات
بلاگر فرش ماشینی

خرید انلاین فرش ماشینی چگونه به اقتصاد خانئاده کمک میکند

  

امروزه خانواده های ایرانی با مشکلات زیادی روبرو شده اند فضای نادرست اقتصادی برروی همه مسایل دیگر نیز تاثیر گذار بوده است به شکلی که به چالش مهم دولت ایران تبدیل شده است کشور ایران در گذشته جز بهترین اقتصاد های منطقه بوده است ولی متاسفانه با بی تدبیری زیاد این اقتصاد روبه افول رفته این افول اقتصاد طبیعتا برروی اقتصاد خانواده ها نیز تاثیر گذاشت مشکلات اقتصادی کم کم برروی جنبه های دیگر هم تاثیر گذار بود و مردم ایران را دچارمشکلات عدیدی کرد این اتفاق باعث تغییر سبک زندگی افراد شد انها دیگر وقت کافی برای انجام فرایند طولانی خرید را نداشتند و از طرفی هم خرید با کیفیت بهتر و مستقیم که با قیمت پایین ارایه شود یک غنیمت بود در همین زمان بود که اینترنت وارد ایران شد رشد فضای مجازی کم کم برروی صنعت ها تاثیر گذاشت در این شرایط بود که کم کم صنایع مختلف وارد فضای انلاین شدند انها فروشگاه های خرید انلاین احداث کردند سپس به دنبال محتوای کاربردی دیجیتال رفتند همه انها سعی داشتند که با ارایه محتوا خوب فروش انلاین خود رابیشتر کنند در این بین صنایع فرش ماشینی کاشان نیز دست به کار شدند انها فروشگاه اینترنتی فرش کاشان را راه اندازی کردندانها سعی کردند با دادن اطلاعات مفید درباره فرش ماشینی و پرداختن به مشکلات چالشی مانند تراکم وشانه یا مراحل تولید فرش مردم را به سمت ان رسانه همراهی کتند مردم نیز با گسترش سایت های خرید و همچنین شبکه های اجتماعی اگاهی مردم بیشتر شد انها دیگر دسترسی کامل به تمام اطلاعات یک محصول داشتند انها دیگر اطلاعات خوبی درباره جنس محصول قیمت درب کارخانه و همچنین مراکز عرضه عمده داشتند انها دیگر قیمت فرش ماشینی ۱۲۰۰شانه تراکم ۳۶۰۰ میدانستد و با ورود به فروشگاه ها دیگر نمیتوانستند قیمت های غیر واقعی به انها بدهند این موضوع تبدیل به چالش برای فروشندگان فروشگاه های فیزیکی فرش ماشینی شد انها در ابتدا مقاومت میکردند و با شایعه پراکنی سعی در متقاعد کردن مردم برای خرید حضوری داشتند اما فضای مجازی امروزه تبدیل به واقعیت شده است وبه سبک زندگی ایرانیان تبدیل شده است بنابراین انها نیز باید دنبال راه حل باشند امروزه با وجود اخبار بد ولی بازار بازاریابی دیجیتال رونق زیاددارد یکی از بهترین دوره هایی که خودم هم دران شرکت کردم دوره انلاین بازاریابی دیجیتال عادل طالبی بوده است در وصف دوره فقط همین کافی که اقای طالبی همواره پاسخگوی بچه ها بوده است به نظرم شرکت در این دوره میتواند شکارا با دنیای دیجیتال اشنا سازد 

اگر جامعه ایران بخواهد در زمینه خرید انلاین همچنان پیشرفت کند باید حتما موضوعاتی که نگرانی افراد است را برطرف کند موضوعاتی مانند امکان تعویض محصول و موضاعت مهمی درباره کلاهبرداری های اینترنتی دراین زمینه البته مجموعه اینماد موضوع شایسته و خوبی بود که اتفاق افتاد  این مجموعه برای شناسایی دقیق فروشگاه ها ومحل و زمان ومکان دقیق ان تشکیل شدمجموعه این کارها و اقدامات دیگر میتواند کشور رابه سمت پیشرفت و طرقی پیش ببرد اینده بازاریابی قطعا دردستان بازاریابی دیجیتال است و کم توجهی به هر بخش میتواند باعث افسوس و ناراحتی ما رد زمان های اینده باشد  این سبک بازاریابی  به زودی وارد تمام واحد ها واصناف خواهد شدو ارتباطات و اقتصاد ها مجازی خواهند شد

دلیل عمده افول خرید فرش دستبافت چیست

 در زمان های قدیم فرش دستبافت جز لوازم منزل هر ایرانی بوده است ایرانی ها بر روی فرش فرش دستبافت تعصب خاص داشته اند انها معتقد براین بودند که بر روی جهیزیه هر دختر باید حد اقل یک فرش دستبافت وجود داشته باشد البته که علاقه انها بی مورد نبوده است فرش دستبافت که جز وسایل خانه ایرانی ها بوده است از زیبایی و لطافت عجیبی برخوردار است این فرش  ها برخلاف فرش های ماشینی هرچه از عمر ان بگذرد مرغوبتر میشوند الیاف طبیعی این فرش ها که شامل کرک و پشم و الیاف ابریشم است  ضد پرز و ضد حساسیت است

این فرش ها بیشتر در شهر های کاشان تبریز و اصفهان بافت میشود امروزه فرش های بافت کاشان و تبریز در اکثر کشور های دنیا پهن است انها در سالن های پذیرایی از مهمان خارجی پهن میشود نمونه ای که اخیرا مشاهده شد پهن بودن فرش کاشان در خانه برنی سندرز سیاستمدار مشهور کشور امریکا بود این فرش ها در کشور های حاشیه خلیج فارس نیز محبوبیت دارد یکی از مقاصد اصلی صادرات فرش دستبافت ایرانی کشورهای عربستان و امارات است

قیمت بالای فرش دستبافت

امروزه و به خصوص بعد از تورم سال ۹۶ قیمت فرش دستبافت به شدت افزایش یافت به گونه ای که خرید ان برای عده ای از خانواده های ایراینی غیر ممکن شد اما علاقه انها به فرش ماشینی دستبافت و به نوع بافت تمیز ان همچنان ادامه داشت از این روبود که فرش های ماشینی دستبافت گونه جایگزین این محصولات شدمردم در این زمان به خرید فرش ماشینی ۷۰۰شانه کاشان و خرید فرش ۱۲۰۰شانه  کاشان علاقه زیادی نشان دادند مراحل تولید فرش ماشینی  و روش  تولید فرش ماشینی الهام گرفته از فرش های دستبافت بود در ادامه به توضیح فرش های ماشینی دستبافت گونه میپردازیم ولی قبل از ان به تارخچه فرش ماشینی میپردازیم

تاریخچه فرش ماشینی

بعد از اینکه فرش دستبافت نتوانست به خوبی جواب گوی بازار فرش ایران باشد تجار و بازرگانان به فکر کالای جایگزین افتادند اوایل دهه هفتاد بود که اولین شرکت تولیدی فرش ماشینی در کاشان به همت اقای لاجوردی تاسیس شد این فرش که به فرش راوند معروف بود اولین واحد تولید فرش ماشینی بود این شرکت در ابتدای جاده راوند کاشان بود. بعد از احداث این شرکت محصولا این شرکت مورد توجه مردم قرارگرفت در اینجا بود که شهرک صنعتی راوند کاشان گسترش داده شد و واحد های تولید فرش در این منطقه شروع به فعالیت کردند در کنار ان کم کم واحد های تولیدی مواد اولیه فرش ماشینی که اکرلیک بود شکل گرفت میزان اشتغال زایی این صنعت درکاشان بسیار زیاد است به گونه اس که بیش از۵۰ در صد مردم کاشان از راه فرش ماشینی در امد کسب میکنند و یمزان بیکاری در این شهرستان بسیار پایین است

فرش دستبافت گونه چیست

به علت علاقه زیاد مردم به فرش های دستبافت و اینکه انها از فرش های دستبافت تصویر ذهنی مثبتی داشتند و از کیفیت ان راضی بودند شرکت های تولیدی فرش ماشینی نیز به این فکرافتادند که باافزایش شانه و تراکم در فرش ماشینی فرش های خود را به حالت دستبافت گونه نزدیک کنند بنابراین انها به دنبال وارد کردن دستگاه فرش ماشینی کردند انها بعد از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدند که شرکت واندویل کشور بلژیک و شونهر کشور المان  دستگاه های خودرا تهیه کنند این دوشرکت هرساله دستگاه های خود را به روز میکنند اخرین مدل از این دستگاه ها که وارد ایران گردیده است ۱۵۰۰شانه است البته مشکل تحریم ها ی امریکا و اتحادی اروپا باعث شد تا تعداد این دستگاه ها در کشور زیاد نباشد تعمییر و نگهدداری و تهیه قطعات فرش ماشینی برسختی  نگهداری این دستگاه افزوده است

دوراه زنده نگه داشتن صنعت فرش ماشینی

صنعت فرش ماشینی اخیرا دچار مشکلات زیادی شده است مشکلاتی که اگر مسولان به فکر ان نباشند به زودی فرش ماشینی دچار ورشکستگی خواهند شد اما راهکار ها برای ان زیاد داده شده از تامین نقدینگی توسط بانک ها به مدیریت بانک مرکزی گرفته تا افزایش فروش .ما دراینجا به راخکار افزایش فروش میپردازیم

افزایش فروش از طریق صادرات

واقعیت این است که هیچ صنعتی بدن فروش به صورت صادرات نمیتواند سرپا بماند انها باید امکان فروش مازاد نیاز داخل ارداشته باشند اگر انها توانند این کار راانجام دهند ورشکستگی اقتصادی به سراغ انها خواهد امد ما باید در صنعت فرش ماشینی بپذیریم که رقیب قدرت مندی مانند کشور ترکیه داریم که اگر کوچکترین سستی در این زمینه انجام دهیم بازار را به طور کامل از دست ما خارج خواهد کرد بنابراین باید به همت دولت جمهوری اسلامی ووزارت صمت واتاق بازرگانی ایران زمینه صادرات فرش ماشینی را به کسور های اطراف فراهم کنیم کشورهای عراق و افغانستان مهمترین مشتریان فش ماشینی کاشان اند

گسترش فروش انلاین

ماباید با واقعیت به نام فضای مجازی کناربیایم باید به این امر واقف شویم که خرید های مردم دارد به سمت خرید های انلاین پیش میرود بنابراین باید هرچه سریع تر تولید مجتوا در این فضا را شروع کینم باید محتوای کاربردی تولید کنیم محتوا هاباید از راهنمای خرید فرش ماشینی شروع شود به توضیح درباره ویژگی خرید انلاین فرش بپردازد همچنین باید افراد را به خرید مستقیم فرش از کارخانه تشویق کند البته گرفتن اینماد از وزارت صمت میتواتند به فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی  کاشان کمکم زیاد کند ماباید با تولید محتوای کاربدی مردم را به سمت خرید فرش ماشینی ۷۰۰شانه وخرید فرش ماشینی ۱۲۰۰شانه دعوت نماییم

انجام این کار ها میتواند بازار فرش ماشینی را همچنان داغ نگه دارد ازم به ذکر است که در این بین نقش اتاق بازرگان بکاشان نیز نباید فراموش شود

 

 

 

 

 

فرش ماشینی چگونه جایگزین فرش دستبافت شد

 در زمان های قدیم در شهر هایی که الان نیز به شهر های نساجی ایران معروف اند صنعت فرش دستبافت رونق بسیار داشت مردم به دلیل بنیه اقتصادی بالا میتوانستند به راحتی فرش دستبافت خریده و ان را در منزل خود پهن کنند در زمان های گذشته تاجر های فرش دستبافت جز اقشار مرفح و سرمایه دار جامعه شناخته میشدند انها مرتبا فرش های دستبافت را که عموما از کرک و پشم بود ربا در کارگاه های بافندگی فرش دستبافت تولید کرده و به سراسر ایران و کشورهای جهان ارسال میکردند فرش دستبافت ایرانی به دلیل زیبایی و تمیزی در بافت مشتری زیادی در کشور های حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و عمان دارد تقریبا میتوان گفت در تمام قصرهای حاکمان دبی فرش های ایرانی وجود دارد

دومرکز تولید فرش دستبافت

فرش دستبافت ایران در شهرهای مختلفی تولید میشود اما دومرکز مهم تولید فرش دستبافت ایرانی شهر های کاشان وتبریز است این دوشهر تقریبا بیش از نصف فرش دستبافت ایران را تولید میکنند شهر کاشان در تولید فرش دستبافت سرامد است

تبدیل فرش دستبافت به کالای لوکس

همانطور که گفتیم در زمان های گذشته فرش دستبافت در همه منزل های ایرانی پهن بوده است تا اواخر دهه هفتاد نیز مردم کشور اسران بیشتر اقبال به فرش دستبافت داشتند اما با رشد نقدینگی و افزایش تورم رفته رفته فرش دستبافت تبدیل به کالایی لوکس شد به مرور زمان گرانی فرش دستبافت باعث شد این کالا از جمع وسایل خانه ایرانیان حذف شده وکم کم جای خود را در دکوراسیون منزل به کالا های جایگزین دهد

فرش ماشینی جایگزین مناسب فرش دستبافت

گرانی فرش دستبافت همزمان با تولید فرش ماشینی در شهرک های کاشان شد فرش ماشینی نسبت به فرش دستبافت مزیت ها و معایب داشت اما مهترین مزیت ان قیمت مناسب بود حالا مردمی که از نظر توانایی مالی در سطح پایین قرار داشتند به سمت فرش ماشینی تمایل پیدا کردند انها ابتدا در پذیرش فرش ماشینی مقاومت نشان دادند اما به مرور زمان با افزایش تفاوت قیمت به سمت سوی فرش ماشینی دست دراز کردند

افزایش حجم صنعت نساجی با گسترش تولید فرش ماشینی

افزایش اقبالیت مردم به سمت و سوی فرش ماشینی باعث شد تا تولید در قرش ماشینی نیز افزایش یابد مقاله های متعددی جهت افزایش اگاهی مردم درباره تولید فرش ماشینی به چاپ رسید . با گسترش تولیدات در شهر های ایران به خصوص کاشان شهرک های متعدد تولیدی دراین شهر احداث شد با گسترش احداث واحد های تولیدی دراین شهر ها کم کم نیاز داخل به طور کامل تامیین شد در این شرایط بود که تولید کنندگان به سمت وسوی صادرات رفتند و صادرات فرش ماشینی به تمام کشور های دنیا داشتند به جرات میتوان گفت در شش ماه نخست سال بیش از ۵۰ درصد فرش تولیدی شهرکاشان به سایر کشور ها صادر میشود

روش های جدید فروش فرش ماشینی

در سال های اخیر فضای مجازی تمام متغییر های فروش را دچار تغییر کرده است امروزه دیگر فروش به روش سال های گذشته صورت نمیگیرد امروزه فروشگاه اینترنتی فرش کاشان امکان خرید فرش ماشینی رادر هر زمان ومکان میسر کرده است این فروشگاه ها در افزایش اطلاعات مردم نیز خیلی موثر بوده اند انها درباره تفاوت های فرش ۱۲۰۰شانه و۷۰۰شانه مزایا خرید مستقیم فرش از کارخانه و تراکم و شانه به مردم اطلاعات میدهند در این فروشگاه ها افراد میتواندد نسبت به خرید فرش ۷۰۰ شانه تراکم۲۵۵۰ و فرش ۱۲۰۰شانه تراک ۳۶۰۰شاقدام نمایند این فروشگاه های اینترنتی عموما توسط وزارت ارتباطات و متولیان ان زیر نظرگرفته شده اند راه اندازی سامانه اینماد و انجمن صنفی کسب وار های مجازی از کار های خوبی بوده که درایران توسط دولت صورت گرفته است

توسعه صادرات بااستفاده از فضای مجازی

بستر فضای مجازی تنها به افزایش و تغییر فروش در داخل کمک نکرد بلکه واحد های تولیدی را به فکر افزایش فروش در زمینه صادرات کرد الگوی انها فروشگاه اینترنتی امازون بود واحد های تولید همه در پسا فکر خود خرده فروشی در کشور ها یدیگر را درسر میپرورانند انها خمگی با راه اندازی صفحات در بکه های اجتماعی مانند تامبلر ، فیسبوک، لینکداین میخواهند واحد صادرات خود را قوی تر کنند روشی که اگر جواب دهد میتواند توسعه شگرفی در صنعت فرش ماشینی ایحاد کند و زمینه اشتغال ملیون ها ایرانی را فراهم کند . این پیشرفت میتواند میسر شود اگر قانونگذار بتواند با وضع قانون های مناسب از استارتاپ ها همایت کند و همچنین به وسیله اموزش دز دانشگاه هابه خصوص دانشکاه های تهران بهشتی و شریف که دارای رشته های بازاریابی نیز هستند بتواند افراد تحصیل کرده به جامعه تحویل دهد  

مزیت حضور در نمایشگاه فرش تهران چیست

 نمایشگاه فرش تهران بعد از یکسال که به علت کرونا کم فروغ برگذار شد دوباره در حال راه اندازی است در یان نمایشکاه که هرساله برگذار میشود شرکت های تولیدی فرش ماشینی جدیدترین محصولات خود را به نمایش میگذارند این نمایشکاه یکی از مهمترین محل های عرضه بین المللی فرش ماشینی است که از کشورهای جهان به این نمایشگاه می ایند تا از محصولات ایرانی بازدید و جهت خرید با طرف های ایرانی قرارداد امضا کنند

نمایشگاه تهران مکانی برای نمایش جدیدترین محصولات

 

نمایشگاه تهران فقط مکانی برای عرضه نام و برند خود به دنیا نیست دراین نمایشگاه ها شرکت ها بااستراتژی های قوی وارد میشوند در این نمایشگاه شرکت های برتر ایران از ماه ها قبل برنامه استراتژیک خود را میچینند و زیباترین نقشه ها وطرح های خود را به دید عموم میگذارند د راین نمایشکاه ها شرکت ها سعی دارندنقشه های اختصاصی خود را جا انداخته تا بتوانند از انحصار این نقشه ها منفعت های اقتصادی کافی ببرند

تنوع بالای محصولات

محصولات در این نمایشگاه دارای تنوع بالایی است در این نمایشگاه معمولا محصولات برای بازار های جهانی نیز طراحی میشود در این نمایشگاه شمما میتوانید همه سلیقه های دنیا را مشاهده کنید به خصوص سلیقه و خواسته کشور های اطراف مانند عراق وعمان بنابراین در این نمایشگاه تنوع رنگ بندی محصول و همچنین طرح ونقش بالاست در این مایشگاه شرکت ها مشرتیان صادراتی خود را برای خرید فرش ماشینی ۷۰۰شانه و خرید فرش ماشینی ۱۲۰۰شانه ترغیب میکنند

رقابت در غرفه ارایی

یکی از موارد چشم نواز این نمایشگاه غرفه ارایی های منحصر به فرد است در این مایشگاه ها بعضا تا مبلغی حدود۲۰۰ملیون تومان برای غرفه ارایی هزینه میشد دربازدید از این نمایشکاه شما میتوانید ازغرفه هایی با طرح تخت جمشید مشاهده کنید تا طرح هایی با سبک رمی این رقابت در غرفه ارایی  فضای نمایشکاه را بسیار دلنشین کرده است

 تک فروشی یکی ازراه های جبران هزینه

تصور اینکه غرفه داران دراین نمایشکاه تمام تمرکز خود را برروی مشتری های عمده و صادراتی میگذارند بسیار اشتباه است در این نمایشگاه تک فروشی نیز وجود دارد و اکثر شرکت ها محصولات خود را نیز به صورت تک نیز به فروش میرسانند بنابراین اگر شما میخواهید منزل خود را بامحصولات فرش ماشینی به روز کنید یکی ازراه های ان حضور در نمایشگاه بین المللی تهران است در این نمایشگاه قطعا شما میتوانید برای دکوراسیون منزل جدیدترین محصولات را خریداری کنید

نمایشگته فرصتیبرای شروع همکاری

شرکت ها با حضور در این نمایشگاه فرصتی را میابند تا بازاریابی خود را به صورت بنگاه با مشتری شروع کنند این نمایشکاه میتواند مکانی مناسب برای جمع اوری لید باشد شرکت ها میتواند با دادن ادرس سایت خود و همچنین ارایه پیج اینستاگرام خود تبلیغ کننده خوبی برای صفحات فضای مجازی باشند و افراد را برای  لید کردن به سایت و پیج خود راهنمایی کنند

ارایه محتوای خوب کلید همراهی مشتری

بعد از لید کردن مشتری حالا فرصت محتوای کاربردی است که بر روی سایت قرار گید در این شرایط شرکت باید با استفاده از پرسونا مشتری های خود را دسته بندی کنند سپس با تولید محتوای کاربردی برای محاطبان خود به دغدغه اناها جواب دهند به عنوان مثال دغدغه های مشتریان میتواند دانستن نکاتی درباره شانه و تراکم فرش ماشینی باشدیافرق فرش ۷۰۰شانه با ۱۲۰۰شانه ار بخواهند بدانند و یا دربارهئیژگی های فرش ماشینی اطلاعات کسب کنند

 

چرا فیمت دلار بروی قیمت فرش ماشینی تاثیر میگذارد

  

تولید فرش ماشینی مانند بسیاری از محصولات دیگر شامل مراحل  مختلفی است ماقصد  داریم این مراحل را در قالب یک مقاله برای شما توصیف کنیم و سپس به بیان ویژگی های فرش ماشینی کاشان بپردازیم اشنا شدن با مراحل تولید شما رادر شناخت بهتر فرش ماشینی کمک میکند این مراحل را اگر خوب شما بشناسید میتوانید محصول نهایی راباکیفیت تر انتخاب کنید زیرا اگاهی های شما نسبت به فرش ماشینی چند برابر میشود ما درادامه به بیان این مراحل میپردازیم

مرحله ریسندگی

الیاف اکرلیک معمولا کالای وارداتی است به غیر از شرکت پلی اکریل اصفهان شرکت دیگری در زمینه تولید الیاف فرش ماشینی فعالیت ندارد قاعدتا این یک شرکت نمیتواند نیاز همه شرکت های موجود در کشور ایران را بدهد بنابراین این الیاف توسط وارد کنندگان و بازرگانی هایی مثل بازرگانی بهار وارد میشود این الیاف بعد از وارد شدن  به شرکت های ریسندگی فروخته میشوند انها در طی مراحلی متعدد این الیالف را تبدیل به نخ های قابل مصرف برای شرکت های بافندگی میکنند این نخ ها براساس نیاز های شرکت های تولیدی در نمره نخ های گوناگون ریسیده میشود یان نمره  نخ ها عبارت اند از ۱۸،۲۱،۲۸،۳۶که به ترتیب برای بافت در دستگاه های ۷۰۰شانه و بالاتر قابل استفاده است این نخ ها درکارخانه عمل های دیگری هم برروی ان انجام میگیرد مانند هیت ست کردن نخ ها .این عمل توسط حرارت انجام میشود در این عمل نخ ها فیکس شده و دریگر پرز نمیدهند نتیجه این عمل این است که فرش کاملا بدون پرز میشود

مرحله بافندگی

بعد از تولید نخ در مرحله ریسندگی  نخ ها وارد شرکت های بافندگی میشوند در این مرحله نخ ها برروی دوک هایی باز پیچی میشوند تا بتوانند در کریل فرش ماشینی قرار گیرند  بعد از موبین پیچی نخ، نخ ها توسز کمک بافنده برروی کریل های فرش ماشینی قرار میگیرند دستگاههای فرش ماشینی که تا الان ۳۴۰،۵۰۰،۷۰۰،۱۰۰۰،۱۲۰۰،۱۵۰۰شانه  موجود است معمولا توسط کشور های المان و بلژیک ساخته میشود شرکت های شونهر المان و واندویل بلژیک  سازنده این دستگاه ها هستند  درکارخانه تولیدی فرش ماشینی نخ ها پس انجام ارزش های افزوده تبدیل به فرش میشوند این مخحصولات بلافاصله مورد استفاده قرار نمیگیرند بلکه بعد از طی مراحل تکمیل اماده عرضه به بازار میشوند

 مرحله اهار وتکمیل

همانطور که در قسمت قبل گفتیم فرش ها بلافاصله بعد از تولید قابل مصرف نیستند محصولات بعد از تولید به شرکت های اهار ارسال میشوند در این شرکت ها ابتدا فرش ها به وسیله حرارت های مستقیم و غیر مستقیم  فیکس مسوند سپس به وسیله یک غلتک چسب های رزین که مخلوطی از رزین و نشاسته است پشت فرش زده میشود در این مرحله سپس فرش خشک میشود رداین مرحله فرش داری استحکام میشود درمرحله بعد فرش ریشه شده و به شرکت تولید برای عرضه به بازار ارسال میشود

مرحله عرضه

در این مرحله واحد های تولید محصول نهایی را برای عرضه و فروش به نمایندگی های خود درسراسر کشور ارسال میکنند البته اخیرا واحد های تولیدی خود نیز دست به کار شدند و با زدن سایت و قرادادن محتوای مفید ماننداینکه از کجا میتوانند فرش ماشینی ارزان تهیه کنند مردم را در خرید ایسان تر فرش ماشینی یاری کنند این نوع فروش هم برای شرکت ها مفید است وهم برای مردم زیرا هردو به خواسته خود میرسند خواسته واحد های تولید برندینگ است و خواسته مردم خرید ارزانتر فرش ماشینی

توزیع صحیح محتوا چگونه به پایداری صنعت فرش ماشینی کمک میکند

 هر صنعتی بر طبق منحنی عمر محصولات دارای مراحل معرفی رشد بلوغ و افول است صنعت فرش ماشینی نیز از این منحنی جدا نیسا شرایط صنعت فرش ماشینی را که بررسی میکنیم متوجه میشویم که یان صنعت در مرحله حساس بلوغ قرار گرفته است این محصول در این مرحه توسط بسیاری از محصولات جایگزین محاصره شده است به این صورت که با کوچکترین کم کاری میتواند این صنعت پا به مرحله افول نهد بنابراین از سوی دست انددر کاران این صنعت باید چاره ای اندیشیده شود ما دراین نوشته سعی میکنیم تا به راههای ساده بپردازیم تا شاید بتواند کمک حال افراد مسول باشد

در ادامه ما با چند مبحث در خدمت شما خواهیم بود

تبلیغات

اصولاهر زمان رد کالاهایی با کشش بالا اگر تبلیغات صورت نگیرد کالا وارد مرحله افول میشود صنعتگران این حوزه با مشورت با صنعت گران مد و دکوراسیون باید به کالای فرش ماشینی حس لوکس بودن بدهند باید جوری القا کنند که هرکس خرید فرش ماشینی انجام میدهد دارای شخصیت اجتماعی قابل قبولی نسبت به افاردی که کالای جایگزین استفاده میکنند است این کار باعث میشود تا افراد نسبت به خریدن کالا های رقیب گارد ویژه بگیرند این راه میتواند جز مهمترین روش برای حفظ صنعت فرش ماشینی باشد

تولید مواد اولیه در داخل

یکی از معضلات اصلی فرش ماشینی قیمت مواد اولیه و کمبود ان است فرش ماشینی در گذشته بسیار ارزان قیمت بود ولی بعد از تورم سال ۹۷ رشد چشمگیری داشت به گونه یا که مردم را کم کم به فکر کالای جایگزین کرد مهمترین دلیل گرانی این محصول این بود که عمده مواد اولیه این محصول که شامل اکرلیک و جوا است از خارج وارد ایران میشد و بسیار نسبت به نرخ دلار حساس است این کار باعث میشود با کوچکترین جهش نرخ دلار قیمت مواد اولیه افزایش یابد البته که وجوددلال بازی هم دراین بین بی تاثیر نبوده است بنابراین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت صمت باید در این رابطه راهکار های لازم را انجام دهند

توزیع مستقیم محصول و حذف واسطه ها

امروزه فضای مجازی محیطی مفید برای کسب و مارها ایجاد کرده است گسترش این فضا در بین مردم ایران مردم توانسته برابری های بسیاری ایجاد کند یکی از این برایر ها برابری های اقتصادی بود درگذشته افراد که از کاشان به دور بودند به دلیل عدم اطلاع از قیمت فرش ماشینی دچار زیان هایی میشدند و انها  چون اطلاعات کافی در مورد قیمت نداشتند هر قیمتی که فروشنده میگفت میپذیرفتند ولی از زمانی که فضای مجازی گسترش پیدا کرد فروگاه اینترنتی فرش ماشینی نیز گسترش یافت در این فروشگاه ها قیمت ها به صورت انلاین وجود داشت بنابراین این ها میتوانستند از این قیمت ها باخیر بشوند در این فروشگاه ها علاوه بر قیمت فرش ماشینی اموزش هایی دران انجام میگرفت این فروشگاه ها مقالات متعدد را برای مخاطبان خود مینوشتند موضوعات این مقالات عموما کاربردی بود به عنوان مثال به موضوعاتی مانند تفاوت فرش ۱۲۰۰شانه با ۷۰۰شانه چیست ویا ویژگی های فرش ماشینی چیست میپرداختند در این فروشگاه ها که تقریبا همه انها دارای اینماد هستند فرش های ۷۰۰شانه کاشان و فرش ۱۲۰۰شانه کاشان به فروش میرسد

راه های توزیع محتوا

راه های زیادی برای توزیع محتوا توسط فروشگاه های اینترنتی وجود دارد ولی مرسوم ترین محل های توزیع محتوا بستر هایی مانند تلگرام و اینستاگرام یوتیوب و بلاگر است

مهمترین نکته این است مه بک لینک های این شبکه های اجتماعی بسیار برای موتور های جستوجو و اپتیمایز کردن این موتورها اهمییت دارد  بنابراین کسب و کارها از این بک لینک ها برای پیشبرد اهداف دیجیتالی خود استفاده میکنند

 

تولید محتوا درشبکه های اجتماعی چگونه انجام میگیرد

 فضای نوظهور مجازی امروزه به جز لاینفک همه جنبه های زندگی ایرانیان تبدیل شده است این فضا امروزه جای بسیاری از فعالیت های ایزانسان زاگزفته است به عنوان مثال در حوزه های فرهنگ و فعالیت مانند کتابخوانی ،امروزه کتاب ها اکثرا به صورت کتاب های الکترونیکی توزیع میشوند  ویا در زمینه های اموزش و پرورش درسی مانند ریاضی که در قدیم اصرار به حضوری برگذار شدن ان بود امروزه اموزش ریاضی به صورت انلاین هم برگذار میشود

فضای مجازی بسیار در زندگی ایرانیان نفوذ کرده است این فضا به طور کلی سبک زندگی ایرانیان را تغییر داد به عنوان مثال سبک خرید یارانیان نسبت به گذشته بسیار تغییر پیدا کرد .مردم کشور ایران در زمان گذشت خرید های خود را به روش های سنتی انجام میدادند به این صورت که انها باحضور در فروشگاه های فیزیکی نسبت به خرید اقدام میکردند انها به دلیل اطلاعات کم و زیق وقت معمولا دچار ضررمیشدند در این نوع خرید معمولا تنوع پایین کیفیت نامعلوم بود

با گسترش فضای مجازی مردم ایران به سمت فضای مجازی سوق داده شدند انها حالا میتوانستند با سیو وقت خود خرید خودرا درخانه انجام دهند و همچنین در این شیوع خرید دارای تنوع بود د راین شیوه خرید دیگر مردم نسبت به کالا بی اطلاع نبودند انها حالا دیگر به طورکامل به وسیله وبلاگ های سایت ها از شرایط خرید و نوع کالا های مصرفی اطلاعات کامل داشتند

این شرایط کم کم شرکت های تولیدی را وادار کرد تا به سمت ایجاد فروشگاه های اینترنتی بروند ما دراینجا به عنوان مثال برای روشن شدن مفهوم فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی را مثال میزنیم

نگاه مثبت شرکت های تولیدی به فضای مجازی

شرکت های تولید خصوصی مانند شرکت های تولیدی فرش ماشینی رویکرد مثبت نسبت به این فضا نشان دادند انها سریع در شبکه های اجتماعی صفحات خودرا دایر کردند و به طراحی وب سایت روی اوردند

انها برای موفقی در این فضا گام های مثبتی برداشتند که در زیر به ان اشاره میکنیم

گام اول: شناخت مخاطب

در گام اول شرکت های تولید فرش ماشینی بهشناخت مخاطب پرداختند انها دنبال این بئدند تا دغدغه های اصلی این گروه از افراد را شناسایی کنند انها دنبال گروه سنی ،خلقیات و کلا تعیین پرسونا مناسب برای مشتریان خود بودند

تولیدد محتوای مفید

بعد ازشناخت پرسونا مخاطب و نیاز های کاربردی ان این واحد ها شروع به تولید محتوای مفید کردند به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان باتولیدمحتوای کاریدی با عنوان های مراحل تولید فرش ماشینی چگونه است ،تراکم و شانه در فرش ماشینی چیست، ویژگی های خرید فرش ماشینی کاشان به کمک مخاطبان امده و مخاطبان را در خرید فرش ۷۰۰شانه کاشان و خرید فرش ۱۲۰۰شانه کاشان یاری میکنند

توزیع محتوا تولید شده

مرحله بعدی مرحله توزیع محتوا بود حالا انها محتوا خود را که براساس نیاز مخاطب و پرشونا مخاطب تولید کرده بودند باید در فضای مجازی پخش میکردند بنابراین اینها شروع به پخش محتواها در پلتفرم هاب مختلف شدند انها محتوای خود را در لینکداین تامبلر فبسبوک و توییتر و بلاگر ، اینتاگرام و تلگرام گذاشتند تا مخاطبان به ان دسرسی داشته باشند

سایت هدف اصلی

هدف اصلی تمام فروشگاه های محازی بالا اوردن سایت خود از طریق بک لبنک هایی است که از این بستر ها میگیریند انها به وسیله این لینک ها به روش اس ای او کلاه سفید سعی دارند تا سایت خودرا به صفحات اول گوگل برسانند 

پلتفرم ها چگونه در صادرات کشور نقش ایفا میکنند

برای همه اقبتصاد دانان دنیا کاملا روشن است که یک صنعت زمانی رشد میکند که در کنار فروش داخلی ،فروش به صورت صادرات نیز باید داشته باشد  صادرات هر کشور میتواند میزان موفقیت های ان کشور رااز لحاظ های مختلف مانند سیاسی ،اقتصادی، فرهنگی مورد بررسی قراردهد

صادرات به گونه های مختلف بر جامعه تاثیر میگذارد مهمترین تاثیری که میتواند بگذارد در میزان رشد اقتصادی است با صادرات کشورها میتوانند رشد های اقتصادی بالا را تجربه کنند این امر باعث میشود که واحد های تولیدی افزایش یابد و درنتیجه  درامد سرانه نیز بالا رود این امر به مفهوم فقر کمتر و زندگی اجتماعی  مناسب تر است

ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا به بیان راهکار هایی برای رشد صادرات بپردازیم

قانون های نامناسب

یکی از مهمترین دلایل کاهش صادرات در سال های اخیروجود قوانین دست و پاگیر در امر صادرات بوده است یکی از معضلات مهم صادرات کنندگان بخش نامه های یک شبه است به عنوان مثال مرغداران می ایند مرغ را به قیمت مناسب به کشور هایی مثل عراق میفروشند مرغ کشتار میشود و به مرز میرود در معرض به صورت بخش ناگهانی بخش نامه میشود که صادرات مرغ ممنوع است این امر باعث ضررو زیان های زیادی در بخش تولید میشود و ریسک صادرات را بالا میبرد

وجود تحریم ها

اصلی ترین دلیل عقب ماندگی کسور ما از بقیه کشور های دنیا وجود تحریم های بین المللی که بر محوریت اتحادیه اروپا ، امریکا و سازمان ملل بوده است احریم ها باعث شده تا امکان انتقال پول به شدت کاهش یابد ، کشتی رانی ایران دیکر نتواند کشتی های تجاری خود را بیمه کند  د ر بخش هواپیمایی ،شرکت های هواپیمایی امکان استفاده از حریم های هوایی کشور هارا نداشته باشندهمه این ها باعث شده تا امکان صادرات به شکل عجیب غریبی کاهش پیدا کند این کاهش که رد اثر تحریم ها به وجود امده باعث شده کشور با کسری بوجه شدید مواجه شود و تورم زندگی مردم را دچار اختلال کند

بنابرابن یکی از راه های اینکه صادرات افزایش یابد رفع موانع تحریم است

توسعه صادرات به روش های دیجیتال

یکی از مهمترین بسترهایی مه در حال حاضر دردنیا وجود دارد بستر های دیجیتال است بستر های دیجیتال مانند شبکه های اجتماعی ، پلتفرم ها ، گوگل و...امکان ارتباط . کسب اطلاعات را برای کاربران بیشتر کرده اند نمونه های واضحی وجود دارد که کشورها با توسعه فضای دیجیتال توانسته اند میزان صادرات خودشان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند این افزایش قابل توجه به رشد کشورها کمک کرده است در واقع فضای دیجیتال توانسته است تا مرز های کشور هارا تا حدودی از بین ببرد یعنی افراد میتوانند به راحتی از طریق سایت فروشگاهی مانند امازون به راحتی ار کالا های ساخت تولید کشور های دیگر استفاده کنند

برای رسیدن به این سطح باید کارهای مختلفی انجام داد مادر ادانمه به بیان جزیی از این قوانین میپردازیم

عدم فیلترینگ شبکه های اجتماعی به دلایل بیهوده

یکی از موارد که در کشور ما اتفاق می افتد فیلترینگ شبکه های اجتماعی مختلف است این اتفاق باعث میشود تا ارتباط که مهمترین جز صادرات بین کشورها است اتفاق نیفتد

تولید محتوا مناسب

تولید محتوا های کاربر پسند یکی از موارد موفقیت سایت ها و فروشگاه های اینترنتی است به عنوان مثال فروشگاه  اینترنتی فرش ماشینیمختلفیوجود دارند که مرتبا درباره موضوعاتی مانند ویژگی فرش ماشینی کاشان محتواتولید میکنند این کار باعث میشود تا افراد با خواندن این مطالب در شبکه اجتماعی جذب فروشگاه های اینترنتی شوند و در قیف فروش قرار گیرند و با انجام پروسه مناسب به خریدار تبدیل شوند

 

  

خرید انلاین فرش ماشینی چگونه اینده درخشان دارد

 کشور ما اخیرا از لحاض فضای کسب و کاربسیار تغییر کرده است در گذشته کشور نا دارای فرهنگ کاملا سنتی بود به عنوان مثال در زمینه لوازم و ضروریات زندگی کشورما جز کشورهایی منسوب میشد که خرید دراان تنها بهیک روش اجام میشد و ان روش سنتی بود . کم کم با گسترش فضای مجازی در ایران اقبالیت مردم برای حضور در فضای مجازی افزایش یافت فضای مجازی برای مردم کشور ایران تنها وسیله سرگرمی نبود،این فضا مهمترین تاثیر هارا بر زندگی افراددرایارن گذاشت این فضا باعث شد تا بایکوت های خبری در ایران ازبین برود حالا دیگر مردم نسبت به همچیز اگاه تر شده بودند انها حالا راحت تر به فضای برون دسترسی داشتندو اطلاعات را از انجا راحتتر کسب میکردند این کسب اطلاعات و بازشدن فضا باعث تا ایرانیان سبک زندگی خود راکم کم تغیر دهند انها حالا دیگر به طور صرف خرید سنتی انجام نمیدادند خریدهای انلاین جز لاینفک زندگی انها بود

چرا ایرانیان به سمت خرید انلاین رفتند

ایرانیان که حالا نسبت به گذشته اگاه تر شده بودند گرایش خودرا به خرید انلاین روزبه روز بیشتر کردند زیرا انها مطلع شده بودند که خرید انلاین نسبت به خرید سنتی به دلیل حذف واسطه ها بسیار مقرون به صرفه تر است و همچنین میزان پاسخگویی فروشگاه های اینترنتی بسیاربیشتر از فروشگاه های سنتی است انها حالا میتوانستند بایک سرچ ساده در گوگل کلی اطلاعات کسب کنند به عنوان مثال در زمینه فرش ماشینی انها باسرچ عبارت هایی مانند خرید فرش ماشینی کاشان ویا فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان وارد فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی شوند و علاوه بر دیدن طرح های زیبا و متنوع در قسمت وبلاگ ردباره ویژگی های فرش ماشینی خوب،نکات مهم هنگام خرید فرش ماشینی،بهترین برند فرش ماشینی اطلاعات کسب کنند این اطلاعات باعث افزایش کیفیت خرید و کم شدن ضرر های مالی افراد میشد .در این بین وزارت ارتباطات نیز با راه انداری ایتماد کمک شایانی به انتخاب درست مردم کرد

برای رسیدن به سطح کشورهای پیشرفته باید چه کاری انجام دهیم

برای رسین به سطح کشورهای اروپایی اولین کاری که باید انجام دهیم این است که اعتماد مردم نسبت به خرید اینترنتی را افزایش دهیم این کار باید توسط سه گروه انجام شود گروه اول دولت مردان و قانونگذاران اند  انهاباید با وضع قانون های کارامد از فروشنده و خریدار در فضای انلاین حمایت کنند انها باید مراقب باشند که قانون های انها به ازادی عمل و حریم خصوصی انهالتمه نزند

کاردوم توسط دانشکاه ها و اموزشگاه های عالی انجام میشود وظیفه این افارد اموزش اصول بازاریابی و فنون دیجیتال مارکتینگ است انها باید در این بین به انها نوع ارتباط با مشتری در مراحلر قبل حین و بعد از خریدرا اموزش دهند شاید یکی از مهمترین اموزش ها دراین زمینه اموزش سی ار ام باشد

کار سوم نیز توسط توسط خود افراد انجام میشود انها باید تجربیات واطلاعات را درمرحله قبل از خرید بیشتر کنند انها باید با سایت های مختلف در ارتباط باشند و در صورت مشکل به پلیس فتا گزارش دهند در ضمن باید تجربیات خودرا در توییتر ،لینکداین به اشتراک بگذارند و از فروشکاه ها با سوابق خوب تعریف کرده وانهارامعرفی منند و از فروشکاه های متخلف شکایت کرده و دیگران را نیز ازخریدن منصرف نمایند

رابطه گسترش اینترنت با فروش فرشماشینی چیست

 امروزه بازار فرش ماشینی از حالت انحصار چند شرکت خاص در امده است درقدیم تعدادی معدود شرکت فرش ماشیین وجود داشت و مردم نیز به همین تعداد شرکت مجبور بودند بسنده کرده ومحصولات انهارا خربد کنند در این شرایط مشتریان دیگر دست بالاتر را در انتخاب طرح ونقش و یا حتی انتخاب برند نداشتند این فضای بسته کم کم روبه زوال رفت تا به حدی که امروزه انبازار به طور کامل جای خودرا به بازار های رقابت کامل داده است امروزه رقابت بسیار شدیدی بین شرکت ها در طرح ها و نقش ها و همچنین کیفیت رد جریان است این فضا باعث شده تا شرکت ها هرچه سریعتر به سمت صنعت تبلیغات روی اورند حالا به دلیل رقابت زیاد بودجه های کلنی وارد این صنعت جهت انجام تبلیغ میشود اما به یکباره این فضا هم تغییر کرد این تغییر یک دلیل داشت و اون گسترش فضای مجازی بود

گسترش فضای مجازی بین اقشار مختلف مردم به خصوص جوان ها شور و شعف را بین انها برانگیخت جوان ها به سمت این رشته گرایش پیدا کردن  انها با کسب مهارت و علم این صنعت را که به دیجیتال مارکتینگ معروف است را گسترش دادند گسترش این صنعت با اموش افراد متخصص در زمینه های شبکه اجتماعی و،تولید محتوا، و... شناب دوچندان گرفت این شتاب باعث شد که کم کم خرید های مردم در هرزمینه از جمله خرید فرش ماشینی به سمت و سوی مجازی گرایش پیدا کند

با گرایش اغلب مردم به خرید انلاین شرکتهای تولید فرش ماشینی به فکر ورود به این فضا افتادند انها ابتدادر شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام شروع به فعالیت کردند اما کم کم به سمت طاحی سایت امدند امروزه رقابت سنگینی بی اس ای او کار ها دز کلمات مختلف مانند خرید انلاینفرس ماشینی کاشان،فروشگاه اینترنتی فرش ماشین یکشان در جریان است در مرحله بعد رقابت بین انها شدیدتر شد انها که حالا از سود کسب شده درفضای مجازی لذت برده وراضی بودند باید برای دریافت جایگاه یک در صفحات گوگل تلاش خود را چند برابر میکردند انها روزبه روز بر محتوا های خود افزودند محتواهای کاربردی در زمینه های جامع مرتبط با فرش ماشینی تولید کردند مثلخرید ارزان رفش ماشینی ،تراکم وشانه در فر چیست ،نکات خرید فرش ماشینی ،تا مشتریان را به سمت فروشگاه خود بکشانند انها امروزه بسیار هزینه کرده تا در کلمات اصلی به سمت رتبه اول حرکت کنند

اما همهراگفتیم تا ه دلیل اصلی رقابت بین شرکت ها بپردازیم رقابت اصلی در همه کسب و کارها جذب سود است سود زیاد در این شبکه باعث رقابت شدید بین انها شده است

نکته دوم به چشم انداز و اینده این صنعت مرتبط است تقریبا همه بازاریابن اینده را در فضای محازی و خرید های انلاین جست و جومیکنند انها معتقدند که به زودی فضای انلاین مرز هارا ازبین خواهد برد و همه افراد به راحتی خواهند توانست از هر کشوری که علاقه دارند خردی کرده و خرید خودرا دربمنزل تحویل گیرند این کار در کشور های اروپایی تا حدودی شکل گرفته که مهمترین اتفاق ان تاسیس وگسترش شرکت امازون بود که توانست تا حدودی به رسالت خود عمل کند

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد